Aceasta este una din lecțiile pe care oricine le învață atunci când începe să vorbească în public. Este unul din acele momente când mesajul trebuie să fie pentru ascultător, nu pentru tine. Până la urmă tu știi despre ce este vorba, însă trebuie să îl faci și pe cel care te ascultă să înțeleagă.

Același principiu din public speaking se aplică atât în viața ta, cât și în afacerea ta. Tot ceea ce faci este pentru ceilalți.

Dacă pentru o secundă ai crezut diferit, atunci ai pierdut. În schimb, rezultatul a ceea ce faci pentru ceilalți ajunge să îți revină ție.

Dacă implici oamenii în viața ta, oamenii te vor ajuta să îți îmbunătățești viața. Dacă îi impici în afacerea ta, ei bine, te vor ajuta să îți îmbunătățești afacerea.

Dacă ar fi să dau un exemplu aici, aș folosi exemplul IKEA și felul în care ești pus la treabă atunci când îți dorești un nou șifonier pentru dormitorul tău. Cei de la IKEA și-au dat seama că implicarea consumatorului este importantă pentru afacerea lor, deoarece îl face să simtă că depune un efort pentru lucrul cel nou pe care l-a dobândit.

Implică oamenii în propria afacere

Indiferent că vinzi portocale, scaune, informație sau clipuri amuzante, găsește o modalitate prin care să îl implici, în mod direct, pe cel care prezintă interes pentru produsele tale. Altfel vor fi șanse mari să îl pierzi.

Pe măsură ce îți petreci mai mult timp într-un anumit loc, ajungi să cunoști oamenii din respectivul loc, iar oamenii sunt cei care creează activități importante pentru oraș.

O astfel de activitate este Skoobooks, împreună cu băieții din spatele proiectului, Alexandru Andrei și Marius Pandelea.

Skoobooks se ocupă cu jurnale handmade. Multe dintre produsele băieților sunt deja create și disponibile către achiziție. Însă, dacă îți place un model care nu este unicat și îți dorești să fie numele tău gravat pe el sau îți dorești o altă culoare a materialului, atunci băieții te pot ajuta.

Și pun pariu că se implică nebunește în ceea ce le place să facă. Nu puține au fost momentele în care ori primeau un mail sau un telefon în care li se cerea să fie gravat un anumit desen sau un nume pe coperta jurnalului. Iar băieții se puneau pe treabă.

Faptul că poți să vii cu propria idee și să modifici produsul după bunul tău plac, cred că i-a ajutat pe băieți să aibă parte de un mic succes și să își trăiască viața făcând ce le place.

Atunci când ești cu adevărat alături de oameni, oamenii ajung să fie alături de tine și să se implice. Vei ajunge să construiești un business valoros pentru cei din jurul tău în momentul în cei din jurul tău sunt ajutați și înțeleg ajutorul pe care îl oferi.