Importanța întreprinderilor mici pentru comunitățile locale este înrădăcinată emoțional în cumpărarea și vânzarea cu prietenii și vecinii. Importanța firmelor mici din zonele rurale și orașele mari este, de asemenea, văzută în beneficiile economice ale cumpărăturilor la nivel local.

În unele orașe și sate, o mică afacere este singurul tip care poate supraviețui în timp ce deservește o populație redusă. Într-un oraș mare, întreprinderile mici oferă adesea un inventar mai diversificat sau se specializează în furnizarea de experiențe unice sau personalizate ale clienților.

Întreprinderile mici, de asemenea, prezintă noi oportunități de angajare și servesc drept elemente de construcție ale celor mai mari corporații din România.

Dezvoltarea întreprinderilor mici în România

O întreprindere mică este definită ca o afacere (corporație, societate cu răspundere limitată sau proprietar) cu 500 de angajați sau mai puțin. Potrivit Administrației din România pentru întreprinderi mici, întreprinderile mici reprezintă 80% din toate întreprinderile din România.

Întreprinderile mici au creat 1.9 milioane de locuri de muncă în 2017, unele dintre cele mai mici firme – cele cu 20 de angajați sau mai puțin – adăugând peste jumătate din posturi, cu o creștere de 0,6 milioane. Începând cu anul 2018, se estimează că există 4,2 milioane de întreprinderi mici angajând un total de 11,9 milioane de lucrători.

Angajarea lucrătorilor locali

Întreprinderile mici contribuie la economiile locale prin creșterea și inovarea în comunitatea în care este înființată afacerea. De asemenea, întreprinderile mici ajută la stimularea creșterii economice prin oferirea de oportunități de angajare persoanelor care nu pot fi angajate de societățile mai mari.

Întreprinderile mici tind să atragă talente care inventează produse noi sau implementează noi soluții pentru ideile existente. De asemenea, întreprinderile mai mari beneficiază adesea de întreprinderile mici din cadrul aceleiași comunități locale, deoarece multe corporații mari depind de întreprinderile mici pentru îndeplinirea diferitelor funcții de afaceri prin externalizare.

Adaptarea la schimbările climatice

Multe întreprinderi mici au, de asemenea, capacitatea de a răspunde și de a se adapta rapid la schimbările climatice economice. Acest lucru se datorează faptului că întreprinderile mici sunt adesea foarte orientate către clienți și înțeleg nevoile comunității. Mulți clienți locali rămân loiali micilor întreprinderi preferate în mijlocul unei crize economice.

Această loialitate înseamnă că întreprinderile mici sunt adesea capabile să rămână pe linia de plutire în timpul greu, ceea ce poate consolida și mai mult economiile locale. De asemenea, întreprinderile mici acumulează mai puține venituri decât corporațiile mai mari, ceea ce înseamnă că acestea ar putea să aibă mai puțin de pierdut în perioadele de criză economică.

Contribuția administrației locale la impozite

Atunci când consumatorii patronează întreprinderile mici locale, aceștia oferă, în esență, bani comunității locale. O afacere locală înfloritoare va genera venituri ridicate, ceea ce înseamnă că întreprinderea va plăti impozite mai mari, inclusiv impozitele pe proprietate locală.

Acești bani sunt apoi folosiți pentru poliția locală și departamentele de pompieri, precum și pentru școli. O afacere mică înfloritoare poate, de asemenea, să îmbunătățească valorile proprietății în cadrul unei comunități, îmbunătățind linia de jos a fiecărui proprietar în timp ce generează mai multe impozite pe proprietate pentru administrațiile locale.

Impactul întreprinderilor mici asupra creșterii economiei locale are și forma de colectare a impozitelor pe vânzări. Companiile locale impun impozitul pe vânzări în funcție de locația lor și pot fi coloana vertebrală a cartierelor speciale de impozitare axate pe proiecte unice, cum ar fi proiectele de iluminat și trotuare, pentru a îmbunătăți districtele istorice de cumpărături și pentru a atrage clienți suplimentari.